Heemkunde Metsteren Wereldoorlog 1

Tentoonstelling Metsteren 25 en 26 april 2015!

BOEKVOORSTELLING:

METSTEREN – Sint-Truiden, een gehucht met geschiedenis

Auteur: Marc Briers

Marc Briers

Op woensdag 22 april zal de auteur het boek, aan de hand van een diamontage, voorstellen in de zaal van het Parochiaal Centrum van Melveren (Melveren Centrum 66 – Sint-Truiden). Aanvang om 19:30.

Het boek is te koop vanaf 22 april aan 12 euro. Indien verzending per post 15 euro.

Voor meer info werkgroepmetsteren@gmail.com of 011/685626 Marc Briers.

TENTOONSTELLING:

Het erfgoed van Metsteren wordt aan de hand van foto’s en documenten tentoongesteld. We spreken over de abdij van Nonnemielen, de abdij van Terbeek, Metsterenmolen, Spinveld, de Sint-Niklaashoeve, de kapel van Terbeek, het washuis van Terbeek, de tram in Metsteren.

We verwelkomen u graag op 25 en 26 april 2015 in de grote schuur van de Sint-Niklaashoeve, Terbeek 78 – 3800 Metsteren Sint-Truiden. Telkens van 13:30 tot 17:30.

Terbeek

Organisatie werkgroep Metsteren in samenwerking met Erfgoed Haspengouw.

Heemkunde-Nieuwerkerken verleent haar volle medewerking aan deze tentoonstelling en zal ook aanwezig zijn met een stand, waar brochures over Groot-Nieuwerkerken en het onlangs uitgegeven boek over Wereldoorlog 1 verkrijgbaar zijn.

Boek

Wij verwachten u op deze prachtige tentoonstelling.

Het Bestuur